Waarom steeds meer Utrechtse bedrijven overstappen op de VoIP centrale
VoIP telefoonsystemen zijn in feite cloud-gebaseerde communicatie-oplossingen waarmee bedrijven via het internet gesprekken kunnen voeren of ontvangen, en die een alternatieve manier van communicatie bieden, los van de traditionele ISDN lijnen die vroeger in zakelijke communicatiesystemen werden gebruikt.
Een VoIP telefooncentrale heeft voor kleine bedrijven vele mogelijkheden die hen helpen groeien en bloeien op de markt. Maar er is een algemene misvatting over hosted telefooncentrale dat het alleen voor grote ondernemingen is.
Laten we deze mythe vandaag doorprikken en eens kijken welke voordelen VoIP telefoons kleine bedrijven bieden.
1. Lagere kosten
Voor elk nieuw bedrijf, dat net begint en zijn vleugels uitslaat, is geld een heel belangrijke factor. Natuurlijk wil men de uitgaven zo veel mogelijk beperken.
Het VoIP telefoonsysteem is een perfecte optie voor zulke bedrijven, want het is een cloud-gebaseerde technologie waarvoor geen hardware in de kantoorruimte hoeft te worden opgesteld.
Bovendien voert en ontvangt het gesprekken via het internet, wat ook goedkoper is dan de traditionele ISDN lijnen.
2. Vergaderen
Met een VoIP telefoonsysteem kunnen bedrijven contact houden met hun medewerkers via telefonische vergaderingen.
In het geval van verafgelegen teams kunnen regelmatig vergaderingen gehouden worden via spraak- of videoconferentie om een gestroomlijnd werkproces mogelijk te maken en iedereen in contact te houden.
3. Wereldwijde toegang
Zoals eerder gezegd is VoIP een cloud-gebaseerde technologie.
Dit betekent dat zolang een medewerker een actieve internetverbinding heeft, hij alle functies van het telefoonsysteem kan gebruiken, waar ook ter wereld hij zich bevindt.
Dit maakt afgelegen werknemers, en teams op afstand heel haalbaar voor organisaties, en ze kunnen ze zelfs efficiënt bewaken.
4. Toegang tot meerdere apparaten
VoIP telefoonsystemen geven de gebruiker toegang tot het portaal op elk toestel van zijn voorkeur.
Ze kunnen bellen en gebeld worden met een computer, een tablet, of een telefoon. Het zorgt ervoor dat geen enkel belangrijk gesprek ooit gemist wordt en dat de klanten een optimale ervaring krijgen.
Deze functie is heel belangrijk voor kleine bedrijven, want elke klant is waardevol voor hen, en elke nieuwe klant moet altijd worden bijgestaan.
5. Schaalbaarheid
Een kleine onderneming heeft in het begin misschien geen vaste plaats, of ze wil haar bedrijf uitbreiden.
Verhuizen naar een nieuwe locatie met voip centrale is heel gemakkelijk omdat er geen zware hardware aan te pas komt.
Je kunt gewoon contact opnemen met je dienstverlener en die zal het telefoonsysteem op de nieuwe locatie instellen, en binnen een paar uur is je bedrijf weer klaar om te werken.
Ook als je bedrijf uitbreidt, is het vrij eenvoudig om je telefoonsysteem uit te breiden. Upgrade gewoon je plan, en je nieuwe locatie krijgt een aparte extensie waardoor ze een eigen identiteit krijgt.
6. Veiligheid
VoIP telefoonsystemen zijn veel veiliger dan mensen waarnemen.
Je gegevens in de wolken laten opslaan betekent dat je in geval van een natuurramp altijd een extra back-up van je gegevens hebt.
Voor elk bedrijf, groot of klein, zijn gegevens van cruciaal belang. Cloud telefoonsystemen zijn beschermd met meerdere lagen van beveiliging, en bieden zelfs in tijden van rampen uptime.
Dit zorgt ervoor dat niemand inbreekt in je gegevens en dat je er altijd toegang toe hebt wanneer je maar wilt.
Conclusie
Een cloudgebaseerd telefoonsysteem voor je bedrijf aanschaffen is een slimme keuze.
Cloud communicatie neemt bedrijven in elke bedrijfstak over. Ze zijn veel betrouwbaarder, veiliger en goedkoper dan de traditionele telefoonsystemen en bieden de onderneming heel wat mogelijkheden.
VoIP telefoonsystemen bieden ook op maat gemaakte plannen volgens je unieke bedrijfsbehoeften.
Dit zorgt ervoor dat je alleen betaalt voor de functies die je wilt, en de functies die voor jou nutteloos zijn helemaal kunt vermijden. Dit levert je besparingen op en helpt je de ROI van je bedrijf te verbeteren.
De bovenstaande voordelen bewijzen duidelijk dat VoIP telefoonsystemen een geweldige keuze zijn voor nieuwe en kleine bedrijven.
Daarom stappen de meeste bedrijven van traditionele telefoonsystemen over op cloud oplossingen