Waarom steeds meer Utrechtse bedrijven overstappen op de VoIP centrale

VoIP telefoonsystemen zijn in feite cloud-gebaseerde communicatie-oplossingen waarmee bedrijven via het internet gesprekken kunnen voeren of ontvangen, en die een alternatieve manier van communicatie bieden, los van de traditionele ISDN lijnen die vroeger in zakelijke communicatiesystemen werden gebruikt.

Een VoIP telefooncentrale heeft voor kleine bedrijven vele mogelijkheden die hen helpen groeien en bloeien op de markt. Maar er is een algemene misvatting over hosted telefooncentrale dat het alleen voor grote ondernemingen is.

Laten we deze mythe vandaag doorprikken en eens kijken welke voordelen VoIP telefoons kleine bedrijven bieden.

1. Lagere kosten

Voor elk nieuw bedrijf, dat net begint en zijn vleugels uitslaat, is geld een heel belangrijke factor. Natuurlijk wil men de uitgaven zo veel mogelijk beperken.

Het VoIP telefoonsysteem is een perfecte optie voor zulke bedrijven, want het is een cloud-gebaseerde technologie waarvoor geen hardware in de kantoorruimte hoeft te worden opgesteld.

Bovendien voert en ontvangt het gesprekken via het internet, wat ook goedkoper is dan de traditionele ISDN lijnen.

2. Vergaderen

Met een VoIP telefoonsysteem kunnen bedrijven contact houden met hun medewerkers via telefonische vergaderingen.

In het geval van verafgelegen teams kunnen regelmatig vergaderingen gehouden worden via spraak- of videoconferentie om een gestroomlijnd werkproces mogelijk te maken en iedereen in contact te houden.

3. Wereldwijde toegang

Zoals eerder gezegd is VoIP een cloud-gebaseerde technologie.

Dit betekent dat zolang een medewerker een actieve internetverbinding heeft, hij alle functies van het telefoonsysteem kan gebruiken, waar ook ter wereld hij zich bevindt.

Dit maakt afgelegen werknemers, en teams op afstand heel haalbaar voor organisaties, en ze kunnen ze zelfs efficiënt bewaken.

4. Toegang tot meerdere apparaten

VoIP telefoonsystemen geven de gebruiker toegang tot het portaal op elk toestel van zijn voorkeur.

Ze kunnen bellen en gebeld worden met een computer, een tablet, of een telefoon. Het zorgt ervoor dat geen enkel belangrijk gesprek ooit gemist wordt en dat de klanten een optimale ervaring krijgen.

Deze functie is heel belangrijk voor kleine bedrijven, want elke klant is waardevol voor hen, en elke nieuwe klant moet altijd worden bijgestaan.

5. Schaalbaarheid

Een kleine onderneming heeft in het begin misschien geen vaste plaats, of ze wil haar bedrijf uitbreiden.

Verhuizen naar een nieuwe locatie met voip centrale is heel gemakkelijk omdat er geen zware hardware aan te pas komt.

Je kunt gewoon contact opnemen met je dienstverlener en die zal het telefoonsysteem op de nieuwe locatie instellen, en binnen een paar uur is je bedrijf weer klaar om te werken.

Ook als je bedrijf uitbreidt, is het vrij eenvoudig om je telefoonsysteem uit te breiden. Upgrade gewoon je plan, en je nieuwe locatie krijgt een aparte extensie waardoor ze een eigen identiteit krijgt.

6. Veiligheid

VoIP telefoonsystemen zijn veel veiliger dan mensen waarnemen.

Je gegevens in de wolken laten opslaan betekent dat je in geval van een natuurramp altijd een extra back-up van je gegevens hebt.

Voor elk bedrijf, groot of klein, zijn gegevens van cruciaal belang. Cloud telefoonsystemen zijn beschermd met meerdere lagen van beveiliging, en bieden zelfs in tijden van rampen uptime.

Dit zorgt ervoor dat niemand inbreekt in je gegevens en dat je er altijd toegang toe hebt wanneer je maar wilt.

Conclusie

Een cloudgebaseerd telefoonsysteem voor je bedrijf aanschaffen is een slimme keuze.

Cloud communicatie neemt bedrijven in elke bedrijfstak over. Ze zijn veel betrouwbaarder, veiliger en goedkoper dan de traditionele telefoonsystemen en bieden de onderneming heel wat mogelijkheden.

VoIP telefoonsystemen bieden ook op maat gemaakte plannen volgens je unieke bedrijfsbehoeften.

Dit zorgt ervoor dat je alleen betaalt voor de functies die je wilt, en de functies die voor jou nutteloos zijn helemaal kunt vermijden. Dit levert je besparingen op en helpt je de ROI van je bedrijf te verbeteren.

De bovenstaande voordelen bewijzen duidelijk dat VoIP telefoonsystemen een geweldige keuze zijn voor nieuwe en kleine bedrijven.

Daarom stappen de meeste bedrijven van traditionele telefoonsystemen over op cloud oplossingen

pre-employment

Waarom heeft een bedrijf pre-employment screening nodig?

Als je als bedrijf werknemers moet aannemen voor een functie kan dit een lastige klus zijn. Je wil natuurlijk zeker weten dat de werknemers voldoen aan de kwaliteitseisen maar ook integer zijn. Het is lastig om tijdens een sollicitatiegesprek te kijken of een persoon integer is. Zeker als het voor de functie belangrijk is dat de persoon integer is dan is het goed als er vooraf een screening plaats vindt. Je kan als bedrijf een pre-employment screening laten uitvoeren als je een objectief beeld wil hebben van de integriteit van de sollicitanten. Tijdens zo’n screening wordt er gekeken naar verschillende dingen. Zo kan het bureau kijken of de gegevens op de CV kloppen, of er sprake is van belangenverstrengeling, een digitaal achtergrond onderzoek uitvoeren, referenties opvragen en zelfs een integriteits interview afnemen bij de sollicitant. Dit interview wordt meestal gedaan als screening voor een functie met een hoog integriteitsrisico profiel zodat er een duidelijk profiel geschetst kan worden van de kandidaat. In dit artikel leggen we duidelijk uit waarom een pre-employment screening goed is om te doen tijdens een selectieprocedure.

De verschillende voordelen van een pre-employment screening

Als je als bedrijf kiest om een pre-employment screening uit te laten voeren heeft dit een hoop verschillende voordelen. Door een zorgvuldige screening uit te laten voeren krijg je als bedrijf zekerheid wat voor soort kandidaten hebben gesolliciteerd op de functie. Zo kan je op een grondige manier een verstandige keuze maken over de geschikte kandidaat. Je krijgt door middel van de screening zekerheid over de diploma’s van de kandidaat. Zo weet je of de informatie wat op de CV staat over de diploma’s klopt. Als er een goed profiel wordt gemaakt van de kandidaten dan kan je zorgvuldiger een keuze maken tussen de kandidaten. Dit is veiliger voor het bedrijf, de personeel en ook de klanten van het bedrijf.

Hoe werkt pre-employment screening precies?

Als je als bedrijf meer achtergrond wil weten over de kandidaten die hebben gesolliciteerd op een bepaalde functie kan je dus een pre-employment screening laten uitvoeren door experts. Er wordt dan gekeken naar allerlei verschillende feiten en hier wordt een objectief rapport over gemaakt door de experts. Er zijn natuurlijk allerlei strenge wetten en regels. Het is dan ook niet de bedoeling dat een kandidaat onnodig zwaar gescreend wordt voor een bepaalde functie. Op basis van het integriteitsrisico profiel van een bepaalde functie wordt bepaald hoe uitgebreid een screening moet zijn.

Wat kan een pre-employment screening onderzoeken?

Bij een functie met een laag integriteitsrisico profiel wordt er bijvoorbeeld alleen digitaal achtergrond onderzoek gedaan. Zo krijg je als bedrijf een globaal beeld hoe betrouwbaar een kandidaat is. Als er een regulier integriteitsrisico profiel is dan kan er naast een digitaal achtergrond ook referenties worden opgevraagd bij eerdere werkgevers. Zo weet je als bedrijf beter wat je kan verwachten van de kandidaat. Tenslotte kan er bij een hoog integriteitsrisico profiel ook nog een integriteits interview worden afgenomen. Zo heb je een volledig objectief beeld van de kandidaat. Het is wel van belang dat je de screening laat uitvoeren door een bedrijf die dit doet volgens de richtlijnen van de Autoriteit Persoonsgegevens. Zo weet je zeker dat het bedrijf vertrouwelijk met de gegevens omgaat en kan je na een screening een goede keuze maken uit de kandidaten.